Apotheek


Hier vindt u informatie over onze apotheek.

  

Openingstijden apotheek


Maandag      8.00 – 11.00 uur en 14.00 – 16.00 uur


Dinsdag        8.00 – 11.00 uur en 14.00 – 16.00 uur


Woensdag    8.00 – 11.00 uur       's middags apotheek gesloten voor spoedrecepten                                                            0184661261 toets 4

 

Donderdag   8.00 – 11.00 uur      12.00 uur praktijk en apotheek gesloten 

 

Vrijdag          8.00 – 11.00 uur en 14.00 -16.00 uur



BESCHIKBAARHEID MEDICIJNEN; KOM NIET ZONDER TE ZITTEN


Een voorbeeld: u ziet dat de medicijnen die u dagelijks slikt, bijna op zijn. Het weekend staat voor de deur, dus dezelfde dag gaat u naar de apotheek. Daar hoort u dat ze uw medicijnen niet op voorraad hebben en dat dit door leveringsproblemen zeker een week kan duren. Zo lang kunt u niet wachten. En nu? Lees hoe deze situatie ontstaat en hoe u deze kunt voorkomen.


Waarom niet beschikbaar?

Soms is een medicijn (tijdelijk) niet te verkrijgen in de apotheek. Dit kan een aantal mogelijk oorzaken hebben:


  • de fabrikant wil het medicijn niet meer produceren omdat de opbrengst ervan niet meer opweegt tegen de kosten;
  • de fabrikant heeft problemen met het leveren van een medicijn. Soms zijn er maar weinig fabrikanten die een bepaald medicijn produceren. Dit komt door het preferentiebeleid: dit is een voorkeursbeleid waarbij zorgverzekeraars bepalen welke fabrikant een bepaald medicijn mag leveren om zo de kosten laag te houden. De apotheek is verplicht het preferente medicijn te leveren. Maar het komt regelmatig voor dat de preferente fabrikant problemen heeft met het leveren van het medicijn;
  • de productie van een middel is tijdelijk niet mogelijk omdat een grondstof moeilijk leverbaar is. Dit kan ontstaan door vertraging in het productieproces. Er zijn strenge Europese normen om de kwaliteit en de effectiviteit van grondstoffen van medicijnen te kunnen garanderen. Het kan veel tijd kosten in het productieproces om aan al deze normen te voldoen


Wat kan uw apotheek doen?

Wij doen ons best om u te voorzien van het geschiktste medicijn. Als uw medicijn niet beschikbaar is, zoeken wij naar een alternatief. Dit alternatief kan dezelfde werkzame stof bevatten of een ander middel betreffen. U kunt dan een ander doosje krijgen dan u gewend bent, hoe verwarrend dit soms ook is.


Wat kunt u zelf doen?

Natuurlijk bent u ook zelf verantwoordelijk voor uw eigen medicijngebruik. U heeft zelf het beste zicht op uw voorraad. Vul deze tijdig aan en vraag op tijd om een herhaling. Meestal is een week van te voren goed.

Twijfelt u over het juiste moment? Bespreek dan met de apotheekassistente wanneer u om een herhaalrecept moet vragen. Wij werken ook met een herhaalservice. Vraag ernaar bij de apotheekassistente.


https://www.apotheek.nl/themas/medicijntekorten#waarom-niet-beschikbaar

 

https://www.rtlz.nl/algemeen/binnenland/video/4574446/waarom-raken-onze-pillen-op



Herhaalservice:


Met ingang van 1 februari 2018 worden medicijnen nog twee keer per week door onze groothandel aan de apotheek geleverd. Dit betekent dat het soms drie werkdagen kan duren voordat uw medicijnen bij ons aanwezig zijn.

Wanneer u medicatie voor chronische aandoeningen gebruikt, wordt u aangemeld voor de herhaalservice. Dit houdt in dat u zelf geen herhaling meer hoeft aan te vragen.

De apotheek houdt in de gaten wanneer uw medicijnen bijna op zijn en zorgt ervoor dat ze weer besteld worden.



Zelfzorggeneesmiddelen:


U kunt bij ons in de apotheek terecht voor uw zelfzorgmiddelen. Zoals bijvoorbeeld mondspoelingen, pijnstilling, hoestdranken enz.

 

Voor advies staan wij u graag te woord.